Reparații și mentenanță

LOCOMOTIVE

RELOC execută lucrări de revizii ale locomotivelor aflate în exploatare,  lucrări de reparații planificate, precum și remotorizări la locomotive LDH. Se efectueaza reparații la diverse tipuri de locomotive diesel-electrice de 1250-4000 CP, precum si reparații la locomotive electrice de 3400 kW, 5100 kW si 6600 kW.

Lucrările de reparații se fac respectând prevederile și instrucțiunile în vigoare pentru calea ferată, reglementate la nivel național și au scopul de a readuce locomotivele în parametri funcționali proiectați, astfel încat să funcționeze normal în intervalul dintre două reparații planificate.

RAME ELECTRICE

Am efectuat de-a lungul timpului lucrări de reparații planificate la rame electrice aparținand beneficiarilor interni și externi. Cu ocazia reparațiilor, subansamblurile și ansamblurile ramei electrice sunt supuse unor serii de verificări și încercări pe fluxul de reparație în vederea verificării și recepționării calitative a parametrilor urmăriți.

La ieșirea din reparație a ramelor electrice, garantam siguranța circulației și securitatea la nivelul sistemului feroviar în situații critice, urmărind indicatorii operaționali de fiabilitate și asigurarea unui numar cât mai crescut de unitati disponibile între două reparații planificate.

AUTOMOTOARE

RELOC a finalizat proiecte de reconstrucție, reparații planificate cu sau fără modernizări, pentru automotoare.

În cadrul acestor reparații realizam si modificări constructive pentru sporirea fiabilității, creșterea siguranței circulației, creșterea confortului mecanicului și a călătorilor, reducerea costurilor de mentenanță pe perioada de exploatare de 4 ani între două reparații planificate.

Cele mai importante modificări aduse automotoarelor sunt:

  • înlocuirea motorului diesel cu un motor diesel nou care respectă normele de poluare;
  • înlocuirea cutiei de viteze cu acționare manuală cu o cutie de viteză automată;dotarea automotoarelor cu instalație comandă multiplă;
  • înlocuirea sistemului de răcire acționat hidrostatic cu un sistem de răcire cu acționare electrică, cu o fiabilitate foarte mare.

BOGHIURI

Reparăm boghiuri pentru locomotive cu puteri între 450 CP și 6700 CP.
Testele finale de asamblare sunt realizate pe standuri de testare specializate, care atestă calitatea reparațiilor.

Pentru locomotive diesel-electrice, cu puteri până la 4000 CP, deținute de S.N.T.F.C.
“CFR CALATORI” S.A. (Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători) precum și de către societățile industriale, efectuăm reparații programate tip RR, RG, RK și de asemenea, reparații accidentale, menite să readucă locomotivele la parametri normali,
după o anumită perioadă de utilizare.

MOTOR DE TRACTIUNE

Pentru motoarele de tracțiune, cu puteri de până la 900 kW, procesul de reparație poate duce la rebobinarea totală a statorului și rotorului, în funcție de complexitatea avariilor.

Testele finale efectuate pe standul de testare certifică calitatea reparațiilor, în conformitate cu UIC- standardele Uniunii Internaționale a Căilor Ferate

MOTOR DIESEL

Pentru motoarele diesel, cu puteri până la 4000 CP, reparațiile sunt efectuate prin aducerea părților în mișcare care au înregistrat uzură în timpul funcționării la dimensiunea nominală. Motoarele diesel reparate sunt ajustate și testate la standul de testare, recunoscând astfel, calitatea reparațiilor.

TRANSMISII

Efectuăm reparații la transmisii turbohidraulice (transformatoare-cuplaje) cu puteri până la 1250 CP. Transmisiile turbo reparate sunt testate simultan cu locomotiva în vederea atingerii parametrilor normativi stabiliți.

TRANSFORMATOR PRINCIPAL

Reparația transformatorului principal este realizată prin îndepărtarea acestuia din rezervor fiind adus la parametri normali. Agregatul reparat este testat pe un stand special de testare, în conformitate cu UIC- standardele Uniunii Internaționale a Căilor Ferate.

GENERATOARE D.C. sau A.C.

Procesul de reparație are o complexitate variabilă, fiind realizat prin rebobinarea integrală a statorului și rotorului, pentru generatoare cu puteri până la 2800 kVA.

Generatoarele reparate sunt testate pe standuri specializate, pentru a verifica funcționarea tuturor parametrilor conform standardelor internaționale.

Pentru locomotive diesel-hidraulice, cu puteri până la 1250 CP, deținute de societățile industriale, vom efectua reparații programate tip RR, RG, RK, menite să restabilească vehiculele la parametri normali, după o anumită perioadă de utilizare.